Sunday, November 16, 2008

99th post!

wow! this is my 99th post!

I wrote this Chinese Love Poem! it's a very fun process...i got to practice my han yu pin yin! haha! ...hmm, writing a love poem isn't easy. this one took me 2 hours? sadly, i feel that the 'flow' isn't there yet....

never wrote a love poem before...here's my first try!


虽然彼此不说爱,爱却无所不在。
不知从何时起, 我已深深爱上你。

应该做些什么来让你开心,
这是我每天思考的问题。
自作多情的我不怕被爱伤害,
只怕找不到爱。
我的眼神早已出卖我的心,
只怕你没查觉。

我不再玩文字游戏了。
也不愿再听爱神的安排。
只想真心说出一切, 把迷雾扇开。

让我打开幸福之门, 带你走进爱的世界。
我会变成骑士,天天保护着你。
变成诗人,为你写诗。
变成魔法师, 让你走在彩虹上, 和云共舞。
变成小丑, 来让你笑开怀。
变成金丝雀, 唱你最爱的歌。
当然,我会做自己来好好爱你。

XXX, 我爱你。




oh i'm so romantic...haha!

No comments:

Post a Comment